Віталій Коломієць

Програміст (Junior, Middle, Senior) -> Керівник ІТ проектів -> Керівник ІТ відділу -> Керівник Департаменту управління БП

ІНТЕРВ'Ю

Ставлення до БП

— Процеси – «цеглинки» ефективності. Процесне управління – найшвидший і найочевидніший шлях зростання ефективності операцій та продуктивності праці. Це інструмент, що працює і на рівні працівника (автоматизація рутинних операцій), і на рівні компанії (внутрішня і зовнішня інтеграція для досягнення цілей), і на рівні держави (ріст ВВП на душу населення)

Шлях до процесного управління

— Мій шлях розпочався з простого питання «Чому?», коли я опинився в ролі керівника ІТ проектів.

Постійно дивувало: «Чому вимоги до ІТ системи змінюються?. Адже ще недавно вони були очевидними і правильними. Але тепер є нові, і вони також очевидні і правильні. Чому так сталося? Що змінилося?» Відповідь була простою: змінилася поведінка людей, користувачів системи. А далі розпочалися пошуки того, що би цю поведінку пояснювало. Була ТОС, з якої я почерпнув тезу «скажіть, як ви будете мене оцінювати, і я скажу, як я буду себе вести» і це стало першими елементами ланцюжка «ціль-метрика-дія-результат».

В подальшому ланцюжок доповнювався і став виглядати як «ціль-метрики(КРІ)-об’єкт дії-правила-алгоритм дії-результат» і стало зрозумілим, що це не що інше, як атрибути процесу. З цього моменту вивчення процесного управління стало осмисленим.

Найскладніше завдання, яке доводилось вирішувати

— Кілька років тому слово «процес» в сфері моєї діяльності було синонімом бюрократії, відписок, перекладання відповідальності і нескінченних погоджень чого би то не було. За 1.5 роки вдалося змінити розуміння всієї компанії в бік того, що процес – це про досягнення результату, прозорість і зрозумілість, ефективність, здатність швидко змінюватися…

Яскравий приклад роботи процесів

— Моє хобі – авіація, тобто літаки, гвинтокрили, дрони і все інше, що здатне літати керовано. На мою думку сучасні успішні авіакомпанії – яскравий приклад того, як процеси працюють і на безпеку авіаперевезень, і на економічну ефективність. Особливо це стосується lowcost-авіакомпаній… Літак приносить прибуток, коли він в небі. Тому всі процеси, починаючи від рутинної операції висадки/посадки пасажирів та багажу і закінчуючи складним технічним обслуговуванням та логістикою, мають працювати чітко, передбачувано та ефективно, щоби «сталевий птах» знову опинився «на висоті».